Creueta i la Pleta de Saltèguet

Vel. Mitja
m
Desnivell

Ruta ciclista per la Cerdanya prou assequible

Bonica volta pel vessant ceretà de la Collada de Toses

La ruta transcorre part pel Berguedà i part per la Cerdanya, tot i que també toca una punteta del Ripollès,

Per començar, pugem la Creueta des de Castellar de n’Hug. Són 500 metres de desnivell en 11 km, però no tot són flors i violes, s’ha de comptar amb un segment d’un km i mig on el pendent mitjà és del 9%.

Un cop a dalt de la Creueta, baixada ràpida fins el pla d’Anyella i remuntada suau fins els Alabaus (la zona ripollesa de la ruta). A continuació baixem fins l’estació de tren de la Molina.

En aquest cas abans del túnel de coll Sisè girem a la dreta i fem la baixada per dintre de la Molina, per passar per una zona amb història: l’Hotel Adserà, on acabava la pista Standard i hi havia el començament de la “cadireta” que et pujava fins el turó de la Perdiu. També trobem l’històric Refugi del CEC, i l’Hospital Olímpic que hi va construir en Samaranch, que era molt “molinero”.

Seguim amb la ruta. A la rotonda del final de tot de la Molina, ens desviem a la dreta a l’alçada de ca l’Andreu (l’Andreu va ser el primer monitor d’esquí que vaig conèixer, el que em va ensenyar a fer cunya! D’això fa molts molts anys 😀

A ca l’Andreu dèiem, comença la pujada. Es tracta d’una carretereta molt bonica que puja fins a la meitat de la collada de Toses, no arriba a 2 km al 7% de mitja.

I ara si que ja toca gaudir, aquesta part de la collada és un port molt llarg amb un pendent molt suau i un paisatge preciós: la pleta de Saltèguet i els seu prat, els boscos d’avets del clot del Malniu… no em canso d’aquest paisatge!

Anar fent, i ens plantem a la Collada, per anar tornant cap als Alabaus i retornar a Castellar de n’Hug.

Com no, ens queden els 2 km infernals des del pla d’Anyella fins la Creueta, a una mitja del 7,1%, però que en els darrers trams s’enfila fins el 9%. I sempre, sempre, amb el vent de cara. De fet, si anéssim amb vent a favor, seria preocupant, ja que estaria bufant la tramuntana, i creu-me, quan això passa, millor no ser allà dalt amb bicicleta!!

Finalment, la baixada de la Creueta és un autèntic plaer, tant visual pel meravellós paisatge, com per les sensacions sobre la bicicleta. És una baixada amb rectes llargues, i sense revolts difícils. Si que cal estar atent a l’estat del ferm, no deixa de ser una carretera d’alta muntanya, i hi pot haver qualsevol cosa, motiu pel qual és molt important agafar bé el manillar i vigilar les traçades SEMPRE.

Punts de pas

Castellar de n’Hug – la Creueta – Alabaus – Pista Llarga – Refugi CEC – Estació de la Molina – Els Orris – Saltèguet – Collada de Toses – Alabaus – Creueta – Castellar de n’Hug

Descobreix
més rutes ciclistes pel Pirineu

clica aquí per veure-les totes