Castells del Vallès a ritme de gravel

Data
km
Distància

Temps mov.
km/h
Vel. Mitja
m
Desnivell

Una bona ruta gravel al Vallès, que uneix els tres castells vallesans de Gallifa, Montbui i Plegamans

Ruta pistera i rodadora que abans acostumava a fer amb btt, però que ara faig amb gravel, i a sobre han millorat els camins per la qual discorre. Raó de més.

Vista de Sant Sadurní des de prop del Castell de GAllifa, i la bici gravel!

Al Vallès es poden fer bones rutes gravel, i aquest recorregut ho demostra. Aquesta ruta és una actualització / extensió de la ruta que ja tinc publicada en aquest mateix website, o també a wikiloc.

La primera part de la ruta és igual, pujada fins a Castellar i després la famosa pujada del Puig de la Creu. Encara que vagis amb gravel, es pateix igual 😀

La diferència bàsicament és que després de can Cadafalc vaig cap a Coll Monner, i segueixo la pista (ara més ampla, més cuidada, amb trams encimentats i trams asfaltats) que va per la Serra Codina fins a la carretera de Gallifa.

De seguida em desvio cap al Castell de Gallifa, i vaig a buscar la pista que va cap a Santa Maria del Grau, que ara també és una pista ampla i amb paviment de grava. Fins i tot s’ha construït una palanca de formigó per travessar la riera de Caldes.

Un cop travessada la riera vaig a buscar la pista de les Elies. El tram de baixada fins a la casa de les Elies també està asfaltada! I un cop arribat a aquesta casa, agafo la pista que puja fins a Sant Feliu de Codines.

Travessar Sant Feliu, travessar la urbanització dels Saulons d’en Déu, arribar fins el Castell de Montbui, i després baixar cap a la urbanització de Can Regassol i després per pista fins a la casa de Can Rosàs.

Des d’aquí acabo de baixar fins la Font d’Abril per agafar el camí fins el Castell de Plegamans, i ja tornada cap al punt d’inici de la ruta.

Vet aquí una ruta excel·lent per fer amb bici de gravel, sobretot des que s’han produït les millores als camins per la qual discorre.

Trobaràs més info i el track amb els waypoints al wikiloc