Btt – Roca Centella

Vel. Mitja
m
Desnivell

Exigent ruta de btt al Vallès Oriental, al massís del Montseny.

Un port “Hors Categorie” sense asfaltar fins el cim de Roca Centella. Ruta espectacular que es pot fer amb bici de gravel, però amb una baixada èpica on pot ser que enyoris la meravellosa suspensió que porta la teva btt.

Sota l'alzina de Can Valls
Sota l’alzina de Can Valls

L’aproximació no té secret, riu Congost amunt fins la Garriga.

Just al polígon dels mobles de la Garriba comença el ball, 8 km al 9% de pendent mitjà. Tenim el tros de Sant Cristòfol de Monteugues (i la majestuosa alzina de Can Valls) que és un petit descans, físic i fins i tot mental. La resta, rampes entre exigents i molt dures, sobretot els metres finals.

Però un cop arribes al cim, el patiment de la pujada es converteix en la diversió de la baixada!. Primer la trialera d’Ombradors i el Camí de la Servera, i després vertiginosa baixada per camí de terra per la vall de Vallforners i fins la carretera que mena a la presa. Atents al trencant cap a l’esquerra per entrar a la vall de Vallforners, està indicat en el mapa.

Des de Cànoves, baixada a bon ritme I en direcció SSW fins una mica més avall del cementiri de Marata. Aquí al turó de la Foradada, canviem a direcció S i comencem a dirigir-nos cap a la Roca. Primer travessar la C-251, pujar fins la següent carena, i ja baixada fins travessar l’AP-7 i fins arribar a la Roca.

A partir d’aquí camí, la ruta del Mogent, que ens porta directe fins a Mollet. Val a dir que cada vegada estan millorant els creuaments de carreteres, per exemple a Vilanova del Vallès s’ha fet un pas per sota la carretera del Masnou, la qual cosa li afegeix un plus de qualitat.

I de Mollet a casa; una ruta llarga, però espectacular.