Guanta i la vall del Tenes

Data
km
Distància

Temps mov.
km/h
Vel. Mitja
m
Desnivell

Bona i exigent ruta gràvel pel Vallès

La combinació de ports i la tornada per interessants paisatges vallesans resulta en una recomanable ruta gravel pel Vallès

La ruta transcorre part pel Vallès Oriental i part pel Vallès Occidental. Comença anant cap a Palau-Solità, i a continuació es dirigeix cap a Sentmenat a través del camí de Serra Barona.

Ens dirigim cap al castell de Sentmenat i anem a Guanta pel camí de Can Senosa. La zona del castell de Sentmenat sempre l’he trobat de gran interès paisatgístic.

Doncs res, a continuació, la pujada al castell de Guanta. 2300 metres al 6% de pendent mitjà, però amb algunes zones sobre el 10%, sobretot al principi i al final. Al castell un pot refer-se anant a la font o cruspint-se un bon esmorzar de forquilla. En el nostres cas vam triar la primera opció i vam continuar pujant per la pista del bosc de Guanta, una pujada enganyosa, perquè encara que siguin 2 km al 4,3%, en realitat es tracta de dos segments amb un descans entremig, amb diversos trams que superen el 15% de pendent. Bonic perquè si!

El Farell i les Elies

S’arriba a dalt del bosc de Guanta, i es fa un petit descens fins a enllaçar amb la carretera del Farell. Des d’aquest punt ens esperen 3 km de pujada per carretera, sempre rondant el 6-7%

Des del Farell comença un tram de baixada força llarg, primer per asfalt i després per pista ampla amb zones pedregoses i zones asfaltades, fins arribar a la riera de Caldes. Pràcticament només travessar la riera, comença la pujada a Sant Feliu pel camí de les Elies, 3 km de pista al 4% de mitja, però que durant el primer km va molta estona rondant el 10%

Riells i la Vall del Tenes

Un cop a Sant Feliu, ja es pot dir que ja hem fet la part dura de la ruta. A partir d’aquesta població, la ruta discorre predominantment en pla i en baixada. De fet, el primer tram de baixada és el que va de Sant Feliu a Riells passant pel Racó del Bosc, i per les espectaculars formacions rocoses vermelles del Paleocè de la Serralada Transversal (veure foto).

El camí ens va portant cap a l’entrada de la Vall de Sant Miquel del Fai, i en aquest punt travessem el riu Tenes per anar seguint el seu curs pràcticament fins a Mollet, on hi ha la confluència amb el riu Besòs.

El primer tram de camí és bastant espectacular, un corriol ombrívol que va seguint el riu entremig de la vegetació fluival i els canyissars. Passat el restaurant la Parada de Riells, travessem una zona de plàtans també molt atractiva i ombrejada, fins que abans de Bigues tornem a travessar el Tenes i la ruta passa a transitar pel mig de masies camps de conreu. No sembla ni el Vallès.

Passat Bigues, travessem la carretera P-1432, i seguim baixant ràpidament pel camí que voreja el riu pel seu marge dret, fins a Parets. Val a dir que en aquesta ocasió passem per l’espectacular alzina de Can Torres, a Lliça de Vall.

Travessem Mollet per can Prat i seguim per camí fins la Florida, per acabar de tancar la ruta en el punt d’inici.

Punts de pas

Palau-Solità – Sentmenat – Guanta – El Farell – Les Elies – Sant Feliu de C. – Riells del F. – Bigues – Lliçà de Vall – Parets – Mollet – Santa Perpètua

Descobreix
més rutes Gravel
pel Vallès Oriental

clica aquí per veure-les totes