Ruta en gravel Castell de Pera

m
Desnivell

Ruta gràvel al Castell de Pera i la Vall d’Orta

Excel·lent ruta gravel, amb paisatges impressionants

Fins al trencant del coll d’Ases

Com que volem tocar la C-59 al mínim, pugem per pista fins a Can Maspons, pugem pel Golf de Caldes, i sortim ben amunt de la C-59, ja al tram de tres carrils que hi ha poc abans de Sant Feliu de Codines.

Després seguim per la carretera de Gallifa fins al trencant del coll d’Ases, sempre és un plaer fer aquesta carretera.

El coll del Pi de la Guàrdia

Pugem el primer tram dur de la carretera del coll d’Ases, i després anem planejant fins el coll del Pi de la Guàrdia. En comptes de seguir amunt, ens desviem a l’esquerra per una pista que es troba en un estat variable, i que tendeix a baixar tot vorejant per dalt la vall de Vallcàrquera.

Passem el Roc del Cornut, i una vegada més no seguim amunt cap al coll de Traens, si no que seguim el nostre descens cap al riu Ripoll i cap a travessar la carretera B-124.

Justament, vam veure la carretera tan aprop que en comptes de seguir la pista fins el pont del Galí i travessar pedalant, vam tirar pel dret i vam travessar el riu a peu, i amb la bici a coll vam tirar rostos amunt fins a la carretera. Tot plegat potser 50 metres caminant.

El Castell de Pera i la Vall d’Orta

Ho vam fer perquè justament sortíem al trencant de la pista que ens portava fins el castell de Pera, una bona pista, amb bons paisatges, tot i que al final te una rampa curta però bastant destacable, que culmina justament al coll del Castell.

I entrem a la Vall d’Orta, un indret preciós i sorprenent. Aturada per hidratar-se i menjar alguna cosa, i baixada pistera molt bona fins el camí principal de la vall. En aquesta ocasió hem obviat la visita al Marquet de les Roques, tot i que és molt recomanable.

Hem seguit en descens fins a buscar la darrera cota destacable del dia, el coll de Palomeres, Coronem aquest port i ràpidament baixem fins a la carretera B-124. A destacar que s’han fet treballs forestals i de millora dels camins, i certament es nota!

La tornada fins a Santa Perpètua

Baixem per carretera fins al km 9, on hi ha el trencant de Sant Feliu del Racó a una banda i una de les entrades a la Urbanització Airesol a l’altra. Precisament ens endinsem a l’urbanització, per fer un corriol/camí que ens porta fins a la pista del Puig de la Creu.

Per evitar la pujada de can Petasques, ens desviem pel centre de Castellar i sortim a la carretera de Sentmenat, que seguim fins a aquesta població.

Des d’aquí tornada pel camí de Serra Barona, i ruta finiquitada.

Punts de pas

Santa Perpètua – Castell de Plegamans – La Creu de Baduell – Golf de Caldes – El Prat de Baix – Sant Feliu de C. – Gallifa – Coll del Pi de la Guàrdia – Roc del Cornut – Castell de Pera – Vall d’Orta – Coll de Palomeres – Les Arenes – Castellar del V. – Sentmenat – Palau-Solità – Santa Perpètua