Nocturna Sant Pere de Reixac i Turó de Galzeran

Passa el ratolí sobre una ruta o tria’n una de la llista…

Data
km
Distància

Temps mov.
km/h
Vel. Mitja
m
Desnivell

A tothom li agrada pedalar per la Serralada de Marina, tot i que no hi hagi ni un metre pla.

Aquesta ruta ve a ser com un 2×1 en versió btt, ja que uneix zones relativament diferents, fins i tot la versió curta.

L’inici és una mica atípic perquè s’entra a la Serra de Marina des de Montcada: per arribar-hi, anem pel camí que va del castell de can Taió a can Rocamora i Masrampinyo fins arribar a Montcada. Travessem el pont sobre el Besòs i de seguida agafem el camí de la Font d’en Tort, una pista a trossos encimentada, que va pujant cap al restaurant de Can Tort i cap a la Font. Just després de passar la font, la pista s’acaba, però ens trobem amb una cadena que talla l’accés a un corriol, que és per on pujarem. La ruta va pujant suaument per aquest corriol en ziga-zagues fins un punt en el que hi ha un tram tècnic i costerut que es pot pujar, però no s’ha de descartar acabar posant peu a terra.

Acabem sortint a la pista de can Piquer fins a Sant Pere de Reixac. Just en el coll (el coll de Moià) ens desviem a la dreta per un camí en pujada on també hi ha una cadena. Aquí tornem a trobar una curta pujada, però encara una mica més tècnica que l’anterior, es pot pujar, però de vegades… peu a terra. És igual, un cop dalt, comença una divertidíssima baixada per corriol fins pràcticament l’ermita de Sant Pere de Reixac.

La ruta es desvia a la dreta de seguida que sortim del corriol, no cal ni travessar la cadena que trobem. Comencem a pujar pel camí que circumval·la la vall del torrent de Reixac fins a una pedrera, i de seguida baixem fins el riu Besòs, seguim el camí del riu (en molt mal estat des de les riuades del Glòria) en direcció Sant Fost fins el desguàs de cotxes, el desguàs Stop. A partir d’aquí comença la segona part de la ruta.

Fem el corriol que va per sota de l’estació elèctrica fins el camí de can Torres, i seguim pel camí que porta a la bonica ermita de Sant Cebrià de Cabanyes. Aquest camí enllaça amb la pista de pujada a laConreria, just en el trencant podem optar per fer la ruta complerta fins al turó de Galzeran, o per una versió més curta, baixant pel corriol que porta al cementiri de Sant Fost i a la estació elèctrica

Pujada al Turó de Galzeran.

En aquest es puja fins la Conreria pel camí dels Castanyers, i pujada fins el Turó de Galzeran per la pista principal. Un cop dalt, baixem pel costat N, en direcció a Martorelles, primer seguint un tros del GR, fins la trialera fàcil que connecta el camí del GR amb el camí del dolmen de Castellruf, i després baixada vertiginosa pel camí de la pedrera.

De Santa Maria de Martorelles fins a Martorelles hi anem per les vinyes de can Bernades, ho allarguem una mica més per unes altres vinyes per anar a sortir directament a l’Av. Piera.

Baixada al cementiri de Sant Fost.

En la intersecció dels camins de Sant Cebrià i de la Conreria trobem el corriol de baixada cap al Cementiri de Sant Fost, es tracta d’una baixada senzilla però divertida.

El dia que es va gravar aquest track vam intentar allargar el tram de corriol fins gairebé l’estació elèctrica, però vam fer salat ja que havia caigut un pi de dimensions considerables al mig del camí, i passar-lo no va ser fàcil.

Per tornar fins a Santa Perpètua, ho fem per Mollet i pel camí dels gitanos fins a la resclosa de la Florida, i ja des d’aquí cap al Passeig i a tancar la ruta.