Palaudàries

Vel. Mitja
m
Desnivell

Amb aquesta ruta es descobreixen indrets poc coneguts de l’entorn de Palaudàries i els seus boscos.

Palaudàries ve a ser com una continuació natural de la zona de Gallecs, amb els paisatges ondulats característics del Vallès.

Sortim de Perpètua per travessar Gallecs en direcció a la Torre de Malla. Des d’aquí baixem cap a la Riera Seca i enfilem cap al Nord en direcció Palaudàries. Passem la urbanització de can Lledó i en comptes d’anar cap a Palaudalba i cap al camí habitual de Palaudàries, ens desviem pel carrer de can Roure per trobar un corriol que va per la dreta d’un camp anomenat el Camp dels experiments (!).

Seguim endavant fins arribar a Palaudàries, on ens desviarem per un corriol que comença en un revolt d’esquerres al mig de les edificacions. Anem seguint aquest corriol per la vora dels camps primer, i per dins del bosc després, sempre paral·lel al torrent de can Pa-i-Aigua. La veritat és que aquest és el millor tram de tota la ruta, un corriol molt divertit, revirat, en lleuger pendent, lleugerament tècnic, que fa que posem tots els sentits en la btt.

El corriol s’acaba en un encreuament de camins on hem d’estar al cas de no equivocar-nos. Deixem el curs del torrent per començar una curta però dura pujada cap a les vinyes de can Cabot, i des d’aquí cap a la Creu de Baduell.

Travessem la carretera de Caldes, i seguim cap als boscos de can Rosàs. Anem en pujada per una pista fins els camps de can Rosàs, i a partir d’aquí comencem a baixar enllaçant pistes estretes i corriols fins a un corriol paral·lel al camí de la casa de Can Vidal. Anem baixant fins a tornar a sortir a la urbanització de la Font d’Abril. Travessem el carrer principal de la urbanització i baixem pel camí de l’hípica de Can Tabac fins a can Brustenga, ja al nucli urbà de Santa Eulàlia de Ronçana.

Ja només ens queda arribar fins a la Riera del Tenes, i baixar pel camí que segueix el seu curs fins a Parets (tot i que en aquesta ruta es va optar per una alternativa que en moments va una mica més allunyada del riu).

En aquest cas també vam acabar tornant pel centre de Mollet per tornar de la forma més directa a Santa Perpètua de Mogoda