Corriols de Palaudàries

m
Desnivell

Bonica ruta btt del Vallès, per l’entorn entre Palaudàries i Gallecs

Ruta en btt/gravel pel Vallès, curta però variada, que ens permet gaudir dels pocs paisatges que ens queden al Vallès.

Sortim de Santa Perpètua per anar primerament a buscar el camí de can Fontanet i la seva famosa rampa encimentada. A continuació, seguim per aquesta pista tot creuant la carretera C-155 i arribant a Palau-Solità. A manera de resum, fem la volta del camí de Can Clapers per tornar a Palau. Però aprofitem per passar per Can Duran i pel Pla de Can Sors, fins al pont de la Riera de Caldes. Tan bon punt travessem la Riera, agafem el camí del marge dret, en comptes del típic camí d’anar a Caldes.

Seguim aquesta pista fins que arribem a un punt on trobem marques de GR a la nostra dreta a partir d’aquí fem un petit tram per corriol que ens porta a travessar per sota la C-59 i tot seguit remuntem per un interessant corriol que empalma amb la pista de la Creu de Baduell

La baixada cap a Palaudàries

A partir d’aquí, seguim la pista en direcció Nord i arribem a l’esmentada creu. Tan bon punt hi arribem, travessem la urbanització de Can Masponç, i circulem uns metres per la carretera C-1415b, tot i que de seguida ens desviem a la dreta i comencem a baixar per un camí divertit, amb flow i amb poca dificultat tècnica.

Aquest tram acaba sortint a una pista que creua el Bosc de Can Artigues, que a partir d’aquí segueix el Torrent de Can Pa-i-aigua, i a continuació va baixant fins a Palaudàries. Convé destacar que en aquest punt vam fer una variant pujant fins a l’urbanització de Can Artigues i a continuació tornant a baixar per un corriol (ample) fins a l’esmentada pista un altre cop.

Més endavant, sense deixar aquesta pista passem la casa de Palaudàries, a continuació fem el tram asfaltat fins a Palaudalba, i a partir d’aquí un dels trams desagradables de la ruta, la pujada de Palaudalba, no fa falta afegir res…

Malgrat tot, val la pena fer-la, perquè des de dalt entrem a la zona de corriols del bosc de can Arimon. Així que aprofitem i ens en fem un de baixada i un de pujada. Més endavant sortim a la pista que desemboca a la urbanització l’Estany de Gallecs (val la pena dir que és terme municipal de Montcada i Reixac!).

Finalment, des d’aquí anem cap a Santa Maria de Gallecs, i ja tornada cap a Santa Perpètua. En definitiva, una altra bonica i entretinguda ruta btt del Vallès.

Punts de Pas:

Santa Perpètua de M. – Can Fontanet – Carretera C-155 – Serra de Can Riera – Can Clapers – Can Duran – Riera de Caldes – El Bosc Gran – La Creu de Baduell – ca l’Artigues – Palaudàries – Palaudalba – Bosc de can Arimon – Bosc de Can Cerdà – Estany de Gallecs – Santa Maria de Gallecs – Santa Perpètua de M.