Gravel Cànoves

m
Desnivell

Excel·lent ruta gràvel pel Vallès Oriental

Descobrint indrets únics a ritme de gràvel

Aquesta magnífica ruta gràvel pel Vallès Oriental comença travessant Mollet de la manera més directa possible. Per la qual cosa passem per l’estació, per Can Prat, i pel camí que enllaça amb el Passeig Fluvial de Parets. Des d’aquí anem remuntant el Tenes tot i que ho fem per la variant que ens condueix al trencant de la Bosch, ja a Lliçà d’Amunt.

Fins a Llerona i el seu pla

A partir de la Bosch trobem un tram ascendent fins al barri de Sant Cristòfol, de Santa Eulàlia de Ronçana, i en aquest punt fem el conegut mur de can Febrera. Arribem a la rotonda dels petrolis independents de la C17, i seguim en direcció Llerona. En aquest tram han reorganitzat el trànsit, i ara el camí de can Toni és de direcció única, justament en sentit contrari al nostre. Per aquest motiu ens desviem cap a l’interior del polígon de can Dorca i agafem un caminet gravelero per arribar a la carretera de l’Ametlla. Ja que hi som, ens fem el bucle del golf de la Garriga, que sempre és bonic de fer.

Els murs de Marata

Passem cap a Llerona, per davant de la mini-capella de Fàtima, al pas inferior del tren, i a la rotonda girem en direcció Sud fins a trobar a la nostra esquerra la desviació cap al segon mur de la jornada, el camí del Turó de les Mentides, que acaba enllaçant amb el camí de Marata. Justament seguim rectes cap a aquest indret, ens pugem el mur de Marata, i al cap de munt ens desviem a l’esquerra per un bonic i ombrívol camí que ens condueix fins a Cànoves. En aquest camí es poden anar fent variants per trossos de corriols que van en la mateixa direcció que la nostra ruta.

Cànoves i el cim de la ruta

Aprofitem per emplenar bidons a la plaça de Cànoves, i emprenem el tram més exigent de la ruta: la pujada per l’espectacular corriol de la carena del Castellar fins a can Volard, i l’ascensió des de can Volard fins al cap de munt de l’Olivar. Des d’aquí anem en descens fins a Sant Antoni de Vilamajor, primer molt pronunciat, i progressivament es va suavitzant el pendent. De fet és una baixada molt ràpida i directa.

Superem (o no) la temptació de parar a esmorzar a Sant Antoni de Vilamajor, i seguim pel camí Ral fins a Llinars. Seguint el mateix criteri que a Mollet, intentem no travessar la població pel centre, i a continuació anem en direcció Cardedéu.

Descobreix
més rutes ciclistes
pel Vallès Oriental

Una mica de Serra de Marina

En el cas d’aquesta ruta, no en tenia prou i vaig optar per pujar el Collet, anar cap a la urbanització de Sant Carles i baixar pel corriol super-flow del torrent de Sant Miquel, que ens deixa al principi de la carretera de Parpers. Seguim cap a la Roca, i anem tornant pel camí del Mogent fins a Montornès, on jo vaig optar per seguir per la carretera de la Roca.

Això si, la tornada fins a Santa Perpètua encara vaig aprofitar per passar pels Horts de Mogoda i acabar de completar una ruta gràvel FANTÀSTICA. Repetiré segur.

Punts de pas: Mollet – Lliçà d’Amunt – Barri de Sant Cristòfol – la Garriga – Llerona – Marata – Ca l’Esmàndia – Cànoves – Sant Pere de Vilamajor – Sant Antoni de Vilamajor – Llinars – Cardedéu – Urb. Sant Carles – la Roca – Montornès del V. – Sant Fost de C. – Santa Perpètua